חברת איביי הודיעה על כמה שינויים בנושא נתוני DSR בפידבקים של הלקוחות:
1. החל מה- 24 לאוגוסט כל מכירה בה יוצע מחיר משלוח חינם – נתון Shipping Charge אוטומאטי יקבל ציון של 5 כוכבים. זהו שינוי מרענן לאחר יותר משנתיים של ויכוח עם קברניטי איביי בעניין.
2. החל מנובמבר 2010, כאשר מוכר יקבע למכירה זמן לטיפול במשלוח יום אחד + יזין את הטרקינג תוך 24 שעות, ואיביי תוכל לראות שהמוצר הגיע תוך ארבעה ימי עסקים ללקוח (מיום התשלום) יתקבלו בוצרה אוטומאטית 5 כוכבים על נתון Shipping Time. גם זה שינוי מרענן בעיקר למוכרים שאינם מקומיים (אמריקניים, בריטיים וכו'..). מישראל שירות EMS עומד בתנאים אלו – אז כדאי להתשתמש בו (כמובן על בסיס עלות תועלת).
איביי הודיעה גם על שינוי בנושא דיווח על קונים. כידוע לא ניתן להשאיר פידבק שלילי או נייטרלי לקונה באיביי. מצב זה יצר כח רב מידי בידי הקונים אשר אינם עומדים בכללי המסחר של אתר איביי. החל מסוף אוקטובר, במערכת הניבול של המוכר יופיע איזור חדש לדיווח על קונים. הדיווח לא יוצג לכולם אלא רק למערכת איביי שתטפל בתלונות אלו.
החשוב הוא – שבמידה וקונה פתח "Case" ללא שום הצדקה ו/או נתן פידבק שלילי ללא הצדקה – איביי תטפל ותסיר את הפידבק או ה- :Case". איביי גם תציג מערכת מעקב למוכרים על כך.
עדכון נוסף – קונים לא יוכלו לפתוח "Case" על כך שלא קיבלו מוצר – או שהמוצר לא כמו שתואר – מוקדם מידי. חשוב לא פחות, לא ניתן יהיה ללקוח לפתוח "Case" על מוצר שלא התקבל אם הזנתם טרקינג ואיביי וידאו את המשלוח.
עדכון חשוב:
איביי לא תאפשר, החל מ- 26 לאוקטובר, להציג מכירות כפולות במסגרת פיקס פרייס. מוכר לא יוכל להציג את אותו מוצר עם כותרת שונה באותה מערכת איביי (מדינה). יש לשים לב, גם אם שיניתם את הכותרת לא ניתן להציג את המוצר פעם נוספת. איביי תסיר מכירות כאלה וזה ייחשב כעבירה. גם מכירות שהוצגו בכמה חשבונות שונים של אותו מוכר יוסרו.
אלי שמעוני מוסמך כמומחה הדרכה מטעם איביי (eBay). מנהל פורומים בתחום המסחר - ב- איביי. מנהל וכותב ראשי באתר המרכז הישראלי למסחר ב- איביי מעביר קורס למסחר ב- איביי במרכז הישראלי למסחר ב- איביי